Sunday, January 16, 2011

.::SAHABATKU SAYANG::.

Aku mencintai sahabat-sahabatku dengan segenap jiwa ragaku...
seakan-akan aku mencintai sanak saudaraku...
Sahabat yang baik adalah yang seiring sejalan denganku
dan yang menjaga nama baikku ketika aku hidup ataupun setelah aku mati...
Aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati
yang tak luntur baik dalam keadaan suka ataupun duka...
Jika itu aku dapatkan, aku berjanji akan selalu setia padanya.
Kuhulurkan tangan kepada sahabat-sahabatku
untuk berkenalan, kerana aku akan merasa senang.
Semakin banyak aku perolehi sahabat,
aku semakin percaya diri.

-Imam As-Syafi'e-

1 comment:

.:Insyirah:. said...

"Di jalan ALLAH,p'shbtn ini bukan milikku & bkn jua milikmu,p'shbtn ini adlh prncgn ALLAH yg mgthui sgala rhsia..Krna DIAlah aku mngnalimu & krn DIA juga tlh menetapkn kta mgukir 1000 kngn b'sma..P'shbtn ini sdh pasti t'isi hny krnNYA smata..M0ga kekal slmanya hnga ke jannahNYA.."