Friday, December 21, 2012

...SUARA HATI INI...

 
Jika ingin aku suarakan,
Segala yang terbuku dihati ini,
Adakah yang sudi menjadi dinding empat muka,
Untuk aku luah segala..
Dan pastikan ia kekal menjadi rahsia?


Jika ingin aku dendangkan..
Lagu dan irama perasaan ini,
Adakah yang sudi menjadi peneman sepi,
Mengiringi gemersik biola hati..


Jika ingin aku mencoret barisan kata,
Menitipkan setiap apa yang kurasa,
Adakah yang sudi sama membaca..
Dan turut menyelami setiap bisikan jiwa?


Aku bukanlah seorang penyair,
Yang bisa melontar bait-bait kata yang indah,
dan melagukan madah –madah pujangga..
Tapi aku juga punya rasa..


Kau dan aku..
Jika dibandingkan cerita kita
Pasti tidak akan habis waktu yang berlalu..
Tidak akan cukup air dilautan..
Kerana kita juga punya rahsia seribu rasa..
Yang tidak mungkin akan sama..


Kita cuma hamba- Nya..
Kita sama..
Apabila sujud mengadap Dia yang Maha Esa..


.....aku tetap disini...

No comments: