Friday, May 4, 2012

..ANDAI INI TERBAIK UNTUKKU..


Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Rabb..telah lama aku menahan airmata ini dari berguguran menyembah bumi..namun aku tidak berdaya 
Ya Allah..terlalu berat untuk aku menghadapi ujianMu ini..sungguh aku lemah..aku tidak berdaya..

setelah nikmat ini Kau berikan kepada ku, Kau datangkan ujian itu lagi..belum pun sempat aku merasai 
kegembiraannya Ya Allah..

mengapa hati ku berasa begini..telah ku pujuk ia untuk pulih tapi ia tetap jua begitu..Ya Allah, aku mohon
 padaMu, janganlah Kau campakkan walau sedikit perasaan benci dalam hatiku..sungguh, aku tidak mahu
 membenci saudara2ku..aku terima apa saja perbutan mereka padaku..selagi aku mampu membuat mereka
 tersenyum, izinkanlah Ya Allah..kerana aku maseh ingin menyayangi..tolong la Ya Allah, janganlah Kau
 biarkan hatiku berterusan begini..

Ya Allah, tuntunlah langkahku..janganlah Kau biarkan aku terus hanyut dengan keasyikkan dunia
 ini..peliharalah hati ku dari perkara2 yang akan membuatkan aku jauh dariMu..

**mengapa hati ku begini??
mungkin kerana telah terlalu banyak parut kesakitan yang terlakar di situ..betulkah Ya Allah??? 
wahai pemilik hati ini..andai dengan hati begini adalah terbaik untuk aku, andai dengan hati begini membuatkan aku kuat di jalanMu, dan andai dengan hati begini mendekatkan aku denganMu, 
aku REDHA Ya Allah…


No comments: