Wednesday, May 16, 2012

...ANTARA PERSAHABATAN DAN KEEGOAN...


 
sudah 4bulan aku cuba menyelamatkan ikatan persahabatan ini..
namun akhirnya aku pasrah..jika benar kamu sahabat sejatiku, kamu tidak akan
 meninggalkan aku walaupun kamu di kelilingi oleh kawan-kawan baru…tidak pernah
 sekali aku meninggalkan kamu, sentiasa ada ketika kamu susah mahupun senang..
sentiasa bersedia untuk memberikan yang terbaik buat kamu, sahabat..
tapi, kamu yang meninggalkan aku..’sakit’ yang kamu berikan ini 
terlalu perit dan pedih…cuma satu yang aku tahu, selama kita bersahabat,
telah aku lakukan yang terbaik untuk kamu..telah aku jaga kamu dengan 
sebaiknya..membantu kamu selagi aku terdaya dan mampu..dan menyayangi kamu lebih
 dari aku menyayangi diriku sendiri…

sudahlah, tidak akan aku berpaling lagi..tidak akan aku menoleh kebelakang
 lagi..perkenalan yang bermula di surau, cukup indah..akan aku jadikan ia kenangan
 terindah dalam kamus hidupku..


tidak perlu ucapkan sepatah kata
kerana lantang terbaca dari muka
kamu dan aku sudah tiada keserasian di jiwa
mungkin magisnya sudah hilang

begitu lama aku pendam tapi hanya berdiam
dan kini, biarlah aku pergi…..


***hargailah ia selagi maseh ada..dan janganlah kita berbahagia di atas kesedihan orang
 lain..ingatan buat aku, kamu, dia dan kalian semua...


No comments: